mijn eerste paar weken Curacao! - Reisverslag uit Santa Catharina, Curaçao van Martijn Aveskamp - WaarBenJij.nu mijn eerste paar weken Curacao! - Reisverslag uit Santa Catharina, Curaçao van Martijn Aveskamp - WaarBenJij.nu

mijn eerste paar weken Curacao!

Blijf op de hoogte en volg Martijn

18 Februari 2014 | Curaçao, Santa Catharina

Nou hier komt mijn tweede verslag over mijn stage op Curacao.

De afgelopen paar weken hebben we de doelgroepen wat beter leren kennen. We hebben te maken met volwassenen van ongeveer 18 tot 40 jaar die echt in de verslavingszorg zitten. Deze mensen zijn de fanatieke sporters van de kliniek. Ze kunnen bijna elke sport doen en proberen ook nieuwe sporten uit. Wij gaan vooral aan het samenwerken van de groep werken. Dan hebben we nog te maken met mensen die echt psychische klachten hebben. Deze mensen hebben moeite met het begrijpen van spelletjes of bewegen. Dit vergt dus erg veel geduld.. Deze doelgroepen zijn weer verdeeld in subgroepen genaamd: short stay, medium stay, long stay, kas florisol en pico plata.

Hierbij hebben wij ook nog uren om individueel aan de slag te gaan met cliënten. Hierbij komen verschillende cliënten met een hulpvraag naar ons toe en wij proberen ze hier door middel van sportactiviteiten te helpen. Hierbij bouw je echt een band op met mensen en dit is dus erg waarderend werken!

Afgelopen vrijdag hebben we de verjaardag van Patricia gevierd met een aantal collega's. Bbq aan en vleesje erop en lekker happen maar! Het mooie hieraan was dat Patricia niks door had totdat ze naar buiten liep en onze collega's zag zitten.

Op zaterdag weer lekker naar een mooie baai aan de west kust gelegen. Heerlijk vol in de zon met een paar biertjes erbij. Tussendoor even snorkelen en lekker genieten. Ik denk dat wij dit elke zaterdag maar gaan doen want zo hebben wij ook nog een vakantie gevoel!
Dit is trouwens elk weekend al het geval geweest!

Zaterdagavond gaan we altijd naar de Zanzibar. Hier wordt het weekend gevierd met een aantal overheerlijke koude biertjes terwijl je met je voeten in het zand staat. Af een toe een malibuutje cola erbij en het feest is helemaal af!

Binnenkort meer over mijn stage op Curacao! Als er nog suggesties zijn wat wij echt moeten gaan doen laat het maar weten!

Groetjes vanuit de zon!

• 19 Februari 2014 - 11:16

Michelle:

Hoi mop,

Ik dacht dat jij in Curacao zat en niet in SriLanke? Haha!
    Leuk dat je het naar je zin hebt en dat Patries niks van de verassing af wist!
    Veel plezier nog deze week op stage, mag je zaterdag weer met je voetjes in het zand!

Tot over 63 dagen!
    Dikke kus,